niedziela, 4 sierpnia 2024

 





🎨Zima - olej na płótnie, 30x23cm, 2024
🖼️Obraz niedostępny


💬Często zapuszczam się w rejony gęstej przyrody mojej wsi. Nie jest to trudne, gdyż moją miejscowość otaczają pola i lasy niczym obronny mur zieleni z jednej strony, natomiast z drugiej oddziela ją od reszty Polski rzeka Odra. Trwa tam wszechobecna cisza. W tak zwanej ,,dzikiej" przyrodzie od czasu do czasu pojawiają się znamiona jakby niepasujące. Obce tym miejscom odosobnienia. Wyłania się gdzieś nagrobek lub cały cmentarz, fundament stodoły i brama. W przedziwne uczucie zdumienia wprawił mnie sad jabłoni ukryty pośród łęgu, zalewanego okresowo przez blisko położoną Odrę. Od razu w mojej głowie powstała analogia do po-łemkowskich sadów w Beskidach, które widziałem podczas odwiedzin u wujków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz